239.Чадавхи:Энэ нь бие даасан бие биенээсээ салангид боломж биш харин цацарч тархаж байгаа бүхэллэг нэгдмэл шинжийн нэг хэсэг бөгөөд янз бүрийн арга барилуудтай нягт холбоотойгоор нэгдэж нийлдэг.
Аль нэг авъяас чадвар зорилгын шинж гэх мэт тусгай чадавхийг тус тусад нь судлаж явдаг шинжлэх ухаанд хэрэгтэй хэдийч тухай бүрт нь цогц судалгаагаар бачжуулдаг байх ёстой. Аливаа чадавхи авъяас билэг ба чиглэлийг өөртөө багтааж ямар мөчлөг давамгайлж байгаагаас нь бид чадавхийн дотоодод (хэрэгсэл) ба (харилцаа) чиглэлийг шалгах боломжтой.
Аль нэг авъяас чадвар зорилгын шинж гэх мэт тусгай чадавхийг тус тусад нь судлаж явдаг шинжлэх ухаанд хэрэгтэй хэдийч тухай бүрт нь цогц судалгаагаар бачжуулдаг байх ёстой. Аливаа чадавхи авъяас билэг ба чиглэлийг өөртөө багтааж ямар мөчлөг давамгайлж байгаагаас нь бид чадавхийн дотоодод (хэрэгсэл) ба (харилцаа) чиглэлийг шалгах боломжтой.
240.Чөлөөт холбоослол: Энэ нь үүсэхэд нэн таатай нөхцөл бүрдүүлэхүйц байдлаар сувилгаа-заслын орчныг бэлтгэнэ. Психоаналитик практик ажиллагаа явуулж байгаа чөлөөт холбоослын журамын хэрэглэгчдийн үйл ажиллагаа нь нэг холбоослол үл ухамсарлагдахуйн илүү гүнд орших нөгөө нэг холбоослолыг ямагт дагуулж байдаг гэсэн урьдчилсан баримжаа нь дээр дарагдаж хоцорогдсон санаа бодол мэдрэмжийг билэгдсэн илэрхийлэл гэж тайлбарладаг. Учир шалтгааныг (детермизм)ийг илэрхийлэх Фрейдийн байр сууринаас авч үзвэл чөлөөт холбоослол үнэн хэрэг дээрээ огт чөлөөтэй биш юм. зан үйлийн бусад хэлбэрүүдийн нэгэн адилаар Робертийн илэрхийлж буй танин мэдэхүйн болон сэтгэл хөдлөлийн холбоосууд нь үл ухамсарлагдах процессуудаар чиглэгдэж байдаг.
241.Чөлөөт асуулга:Энэ нь асуулгын аргын нэг төрөл ба аман ба бичгийн асуулгийн альч хэлбэрээр зохион байгуулагдах боломжтой бөгөөд асуух асуулт түүнд өгөгдөх хариултыг урьдаас ямар нэг хүрээгээр хязгаарлагдаагүй ямарч хариулт өгөх бололцоотой байдгаараа онцлогтой. Чөлөөт асуулгын давуу тал нь судалгааны явцад асуултуудын агуулга чиглэл, өнгө аяс янз бүрээр өөрчлөгдөх судалгааны арга зүйг уян хатан дасан зохицох байдлаар сонгох, мөн тэдгээр асуултуудад олон янзын хувилбартай нэг хэв янзын бус хариулт хүлээн авах чадвартай юм
242.Чамархайн дэлбэн:Энэ нь дуу авианы өнгө чанга сулыг мэдхээс гадна ой тогтоолтын үйл ажиллагаатай холбоотой байдаг.
243.Чөтгөрийн сэрээ: Энэ нь хүртэхүйн бүлэглэх зарчмийн нэгэн хуурмаг үзэгдэл юм. Элемэнтүүд нь ойр болоод төсөөтэй байдал тасралтгүй шинж тэгш хэмээр нэгддэг. Хүртэхүйн энэ зарчмуудаас гадна 200 гаруй харааны хуурмаг үзэгдэл байдаг.
244.Чиг хандлага:Энэ нь бие биендээ харилцан нөлөөлөх сонирхол үлгэр дуурайлал ертөнцийг үзэх үзэл зэрэгээс нөлөөлдөг . үүндээ тогтсои хандлага харилцааг багтаадаг. Хандлага нь хүрээлэн буй орчиндоо хандах хандлага юм. Байгаль орчин байгаль орчин эд юмс бусадад бас өөртөө. Ямар хүн болж төлөвшөн буйгаар нь байгаль орчинд хандах хандлага юм. Үйл ажиллагаа болон хөдөлмөртөө хандах хандалгаараа ямар бий хүн бэ? Гэдгийг тодорхойлно.
245.Чадвар бий болох үе:Энэ үе үйлдлийн зорилгыг ухамсарлах түүнийг хэрэгжүүлэх арга барилыг эрж хайх уг үйлдлийг сорил алдааны замаар гүйцэтгэх зэрэг шинжүүдээр илрэнэ.
246.Чадвар төлөвших нөхцөл бий болох үе:Энэ нь аливаа ажил үйлдлийг гүйцэтгэх онол аргын талаар зохих мэдлэгтэй болох дасгал сургуулалт хоёрийн эхлэх зэрэг нөхцөлүүдийг бтй болгохыг шаардана.