104.Истери-Элдэв өвчний үүсэлд умай тодорхой үүрэг гүйцэтгэдэг гэсэн
ойлголтоос үүдэн умай гэсэн Грек үгнээс гаралтай тодорхой шалтгаан нь үл мэдэгдэх мэдрэл сэтгэцийн олон өвчнийг нэрлэдэг.
Истерийн дотор нь хэд хэд ангилдаг бөгөөд истери уналт сэтгэлийн хөдөлгөөний тогтворгүйдэл дотоод эрхтэний үйл ажилгааны зэрэг нилээд олон шинж тэмдгүүдээр илэрдэг байна.
Истерийн дотор нь хэд хэд ангилдаг бөгөөд истери уналт сэтгэлийн хөдөлгөөний тогтворгүйдэл дотоод эрхтэний үйл ажилгааны зэрэг нилээд олон шинж тэмдгүүдээр илэрдэг байна.
107.Индеосинкратик
Хүний 6 онцлог
1. Дотоод амьдрал: Эдгээр нь өөр лүүгээ хандсан хандлагатай хүмүүс
өөрсдийн мэдрэмж сэтгэгдлийг чухалчилна.
2. Өөрийн ертөнц: Хамаарал багатай өөр дээрээ тулгуурласан хүмүүс учраас
ойр дотно харьцаа бага шаарддаг.
3. Өөрийн амьдрал: Ер бусын сонирхолтой, хэзээ ч давтагдаах хэв маяг бүхий сонин амьдралыг зохиох чадвартай байдаг.
4. Бодит үнэний тэлэлт: Ер бусын зүйлийг нээн илрүүлэхийн тулд мэдрэмж зайнаас мэдрэхүй, супернатурализм зэрэг өвөрмөц үзэгдлүүдийг сонирхдог.
5. Метафизик хандлага: Идеосинкратик хүмүүс нь хийсвэр дам сэтгэлгээтэй.
6. Гадаад илрэл: Өөрлүүгээ чиглэсэн байх хүмүүс
108 . Интерорецептив-сэрэл нь дотоод эрхтэнүүдийг байдлыг тусгадаг. Өвчний сэрэл хүний бие эрхтэний гэмтэл цочроогчийн тухай мэдээлж, бие махбодийг хамгаалах өвөрмөц үүргийг гүйцэтгэдэг. Тэнцвэрийн сэрэл бол хүний бие босоо байдлыг зохицуулдаг хурдатгалын сэрэл хүний хөдөлгөөнд үүсэх төвд тэмүүлэх төвөөс түгэх хүчийг тусгах сэрэл юм.
109. Индуктив:Гадаад бодит ертөнцийн болон, шууд мэдрэмжийг хүртэхүй ба шууд тусгалд тулгуурлан үүсэх сэтгэхүй.
110 . Индукци:Бусад процессуудын захын хэсэгт болон цочроолын үйлдэл зогссон ч тухайн хэсэгт үзүүлэх тодорхой нэгэн процессийн хөөрлийн нөлөө харилцан бие биедээ нөлөөлөх чанартай цочроох процесс нь саатлыг идэвхжүүлдэг ба энэ нь эргээд цочролыг нэмэгдүүлдэг
101. Истериод:Биеэ ихэд хайрладаг, өөрлүүгээ бусдын анхаарлыг татах тэдний гайхширал бишрэл хүндэтгэлийг төрүүлэх гэсэн хязгааргүй хүсэлтэй. Худал хуурмаг байдал фантазлал нь өөрийн хосгүй талаа харуулах хэрэгсэл нь болж өгдөг. Жүжигчилсэн байдлаар илрэх сэтгэлийн хөдөлгөөний гадаад хуурамч илрэл нь өнгөцхөн мэдрэмж сэтгэгдлийн тусгац байдаг. Шаргуу хөдөлмөрлөх чадваргүй гэхдээ ирээдүйд эзэмших мэргэжлийн хувьд хэт өндөр зүйлд сонирхдог. Дүрд түргэн хувилж жүжиглэх учир гэнэн хүмүүсийг амархан төөрөгдүүлдэг. Өөрийн үнэлгээ бодит биш.
102. Их тархины гадрын задлан, нийлэг үйл:Бие махбодийн гадаад орчинтой харилцах холбоог зохицуулах дээд хэлбэр бөгөөд цочроогчийг ялгах тэдгээрийн уялдаа холбоог тогтоох их тархины тал бөмбөлгүүдийн гадрын нарийн төвөгтэй үйл ажиллагаа юм. Их тархины гадар сэтгэцийн үйл ажиллагаанд чухал үүрэгтэй их тархины тал бөмбөлгийн гадрыг бүрхэх,бор эдийн /мэдрэлийн эсүүдийн/ давхарга
103. Идэвхит байдал:Идэвхитэй байдал гэдэг нь амьтай бүхний ерөнхий шинжийн нэг тухайн бие хүнд /нийгмийн бүлэгт/ гарч байгаа өөрчлөлтийн шинж чанар /нийгмийн ач холбогдол/-ын цар хэмжээг тусгаж байсан үйл ажиллагааны илрэлийн хэмжээ юм. Энэ нь тэдгээрийн хооронд тогтсон тодорхой харьцаагаар илэрнэ. Хэрэгцээ бол идэвхит байдлын эх сурвалж юм. Хүний идэвхит байдлын дээд хэлбэр нь амьдралын идэвхитэй байр суурь юм. Идэвхит байдал нь үйл ажиллагаатай нягт холбоотой хүний зорилго чиглэлтэй ухамсарт үйлийг идэвхит байдлын дотоод /сэтгэцийн/ бүтэц үйл ажиллагааг үйлдэл төрх байдлыг идэвхит байдлын гадаад бүтэц мөн гэж үнэлж болох юм. Хүний идэвхит байдлын дотоод бүтцэд зорилго, сэдэл, мэдлэг, чадвар, дадлыг хамааруулдаг. Үүний сүүлийн 3-ыг хамтад нь идэвхит байдлын арга хэрэгслийн үндэс гэж заримдаа нэрлэдэг.
104. Итгэл:Бие хүн бүлгийн үзэл бодол, үнэлэмж баримжаа бүрэлдэн тогтох өөрчлөгдөж байх нөхцлийг бүрдүүлдэг нийгэм сэтгэлзүйн онол бөгөөд энэ нь мэдлэг, бодит баримт, логик нотолгоон дээр тулгуурласан байдаг.Итгэл гэдэг нэр томъёо нь нэгд бие хүний чиглэлийн гэдгийг байдлын өвөрмөц хэлбэрийг хоёрт ямар нэгэн юмс үзэгдэлд илт итгэл үнэмшилтэй, эргэлзэхгүй байгааг гуравт ятгалгын эсрэг үйл ажиллагаа болохыг тус тус илэрхийлнэ. Итгэл нь үнэмшил, шинжлэх ухааны үзэл хэрэгцээ зэргийн хамт хүний чиглэлийн байдлыг бүрдүүлнэ. Иймд сэтгэл гэдгийг сэтгэл судлалын үүднээс чиглэлийн байдлын үндсэн бүрэлдэхүүн хэсэг мөн гэж үзэж болох юм. Итгэл гэдэг бол ухамсарлагдсан мэдлэг, үнэлэлт, зориг эрмэлзлэлийн нэгдэл мөн. Итгэл нь шинжлэх ууханы буюу бусад нь 1 үзэгдэл бүрэлдэн тогтох үйл явцын 1 амт, мэдлэг хоёрын хольцын механик сэтгэлзүйн механизмын нэг. Мэдлэгийг итгэл болгоно гэдэг бол мэдлэг үнэлэлт дээр зориг эрмэлзлэлийн нэгдмэл тогтолцоог бий болгоно гэсэн үг. Мэдлэг болгон итгэл болдоггүй. Мэдлэг нь хүн бүрийн зан авир, төрх байдлыг тодорхойлдог болсон нөхцөлд л бат итгэл болж чадна.
105. Интеллектуализаци:Сэтгэлийн хөдөлгөөн сэтгэл мэдрэмжээс зайлсхийх зорилтоор оюун ухааны баялгийг ашиглаж байгаа хамгаалах механизмыг хэлнэ
106. Иррациональ:Танин мэдэхүй дэх оюун ухааны боломж, чадавхид эргэлзэн үгүйсгэж зөн совин, далдыг мэдэх, шүтлэг бишрэлийг танин мэдэхүйн үндсэн хэлбэр гэж үздэг үзэл.
107. Иделтификаци:Бие хүн эсвэл хүнээс бусад хүмүүстэй шууд буюу дам харьцах явцад тэднийг танин мэдэх сэтгэл зүйн процесс бөгөөд түүнд харилцагчийн гадаад, дотоод байдлыг өөрчлөхтэйгээр жишэн харьцуулах, эсвэл сөргүүлэн тавьж өөрийн даган дуурайх загвар болгох сэтгэл зүйн ба бусад шинж байдлыг олж хэрэгжүүлдэг.
108. Идентификаци-хүний оюунаас амьдрал ба зан үйлд нарийн үүрэг гүйцэтгэдгээрээ нарцисиазмаас ялгаатай түүний сэтгэл зүйн утга учир нь дотоод туршлагыг баяжуулж, сэтгэлийн хөдөлгөөний хүрээг тэлж өгдөгт оршинр. Тэр нь сэтгэлийн хөдөлгөөнөөр бусад хүмүүстэй холбогдон дасах хамгийн анхны байдал юм. Нөгөөтэйгүүр идентификаци нь түгшүүртэй тайван байдлыг үүсгэгч айдас төрүүлэх обьект нөхцөл байдлаас хүнийг хамгаалах сэтгэл зүйн элемент болж илрэх нь элбэг.
109. Идэвхигүй:Хөөрөл ба саатлын процесс хүчтэй тэнцвэртэй гэвч хөдөлгөөн бага дээд мэдрэлийн үйл ажиллагааны энэ хэв шинжид флегматик имперамент тохирно.
110. Ид-Латин нэр /оно/ гэсэн үгнээс гаралтай бөгөөд фрейдсихээр бол бие хүний сэтгэцийн туйлын энгийн, бартаг зөн билэгт төрөлхийн талыг илэрхийлдэг. Ид нь бүхэлдээ ухамсарт бус байдлаар ажиллах бөгөөд бидний зан үйлийг энергиэр хангаж өгч байдаг, зөн билэгт биологийн түлхцүүдтэй /хоол, хойр, өтгөн шингэний ялгарал гэх мэт нягт холбоотой/. Ид нь харанхуй, биологийн, шинжтэй, эмх замбараагүй, хууль мэддэггүй, дүрэмд захирагддаггүй зүйл